Dapp

Echte friet is biologisch

Niet veel mensen gaan zo ver in hun passie voor duurzaam ondernemerschap als de mensen van Dapp. Om door te kunnen groeien met het merk en dit goed te kunnen beschermen vroegen ze ons om de visuele identiteit te ontwikkelen. 

Opdrachtgever

Dapp

Onze rol

Identiteit, Conceptontwikkeling

StudioHands_DappFrietwinkel-1

Siem van Bruggen van Dapp is op een missie: de wereld veroveren met heerlijke biologische friet. In Utrecht kwam dit plan in 2014 tot bloei in de vorm van hun allereerste Frietwinkel. Later volgden Frietwinkels in Breda en Leiden. Daarnaast brengen ze hun specialiteit op de Frietfiets waar dan ook aan de man. Op congressen, bruiloften en andere feesten. Want friet, dat is volgens Dapp een groot feest.

StudioHands_DappFrietwinkel-16
StudioHands_DappFrietwinkel-7
StudioHands_DappFrietwinkel-5

Siem vertelt: “Frietbakkers heb je overal. Dapp, daar is er maar een van. Door middel van onze huisstijl willen we ons als merk onderscheiden. Met dat als doel zaten we met Hands om de tafel. In eerste instantie voor een nieuwe visuele identiteit, maar al gauw ging het veel verder dan dat alleen. We waren ook op zoek naar een paraplumerk om onze verschillende concepten onder kwijt te kunnen. Hands speelde een grote rol in deze zoektocht, en daarnaast in de zoektocht naar onze identiteit. Dit door uitgebreid met onze medewerkers in gesprek te gaan om zo een idee te krijgen van onze cultuur en om onze kernwaarden te bepalen. Deze uitgebreide aanpak gaf voor ons de doorslag om Hands het vertrouwen te geven volledig in ons merk te duiken. Hierdoor kwamen we tot de essentie van ons merk en zo ontstond Dapp.”

StudioHands_DappFrietwinkel-2
StudioHands_DappFrietwinkel-15
StudioHands_DappFrietwinkel-18
StudioHands_DappFrietwinkel-20
StudioHands_DappFrietwinkel-19

Het eerste concept dat we aan Dapp presenteerden was niet direct raak. Na een feedbackronde gingen we terug naar de tekentafel en gooiden we het over een compleet andere boeg. Siem: “Ik zag een enorme drive om tot resultaat te komen en het doorzettingsvermogen om zich niet uit het veld te laten slaan. Er gebeurde iets, het is enorm gaan leven. Het heeft geïnspireerd tot het huidige concept, waar we heel erg blij mee zijn. Ons merk heeft het onderscheidende vermogen waar we zo naar op zoek waren en er is ruimte voor groei. Hands hielp ons ook om de eerste stappen te zetten richting de look & feel van de eventuele retailproducten van onze toekomst.”

Teamsamenstelling

Identiteit en website
Studio Hands
Interieur winkels
Studio Plott
Strategie, communicatie
Dapp

Geschreven door

Michèle Giebing

Interesse in een visuele identiteit op de groei?