Lifeport

Hoe we vorm geven aan de gezamenlijke visie van een regio

Gezond en duurzaam leven. In de regio Arnhem-Nijmegen-Wageningen bevinden zich ruim 500 organisaties die zich hier mee bezig houden. Zij werken dagelijks aan een betere toekomst voor henzelf, hun naasten en de generaties na hen. Samen zijn zij Lifeport.

Opdrachtgever

The Economic Board

Onze rol

Merkontwikkeling, Strategie, Visuele Identiteit, Digital design

Vorm geven aan een gedeelde visie

In 2019 werd ‘het idee Lifeport’ gepresenteerd tijdens het gezamenlijke evenement van INNOVATE en The Economic Board (TEB). De jaren daarop lanceerde TEB een #hashtag campagne om bekendheid te genereren voor het idee, ambities duidelijk te krijgen en partners aan te haken. Begin 2021 verscheen het Rabobank rapport ‘Samen bouwen aan een economisch sterk Lifeport‘ waarin o.a. een oproep werd gedaan om vorm te geven aan de gezamenlijke visie van de regio. Arnhem, Nijmegen en Wageningen zijn goed in Energy, Health/Hightech en Food. Maar waar stáán we nu voor? Aan Hands de vraag om 1 visie te ontwikkelen en hier vorm aan te geven.

Lifeport8
presentatie Lifeport 2 — _Page_15
Lifeport6
lifeport-visual
Lifeport10

Een identiteit in ontwikkeling

Ook voor dit project wilden we natuurlijk de stof goed in de vingers krijgen voor we naar de tekentafel gingen. We organiseerden interviews, denktank sessies en werksessies met stakeholders uit de regio; diverse gesprekken met politici, bestuursleden, ondernemers, startups en studenten volgden. Hieruit volgde een enorme legpuzzel waarmee het verhaal van Lifeport is vormgegeven. Het verhaal is op deze manier echt een product van de regio geworden.

Het verhaal is gepresenteerd in diverse vergaderingen aan burgemeesters, gedeputeerden en CEO’s uit de regio. Het viel goed. Kippenvel..

Natuurlijk was er feedback en waren er nog diverse haken en ogen, maar de basis stond. Van daaruit konden we beginnen met de vormgeving van de visuele identiteit en communicatie rondom het merk en innovatienetwerk Lifeport. Inmiddels zijn we een aantal iteraties verder en wordt het verhaal steeds scherper. Het merk is nog in ontwikkeling maar de eerste activiteiten en projecten zitten al in de pipeline. Binnenkort vertellen we meer.

Teamsamenstelling

Merksessies, Concept
Hilmer Thijs
Grafisch ontwerp
Vincent Hammingh
Digital design
Harm van den Burgt
Web Development
Prodes

Vormgeven aan visie?