Hoe we met behulp van A.I. een fantasiewereld ontwikkelden voor Het Nest Festival, vol onmogelijke planten en fictieve paddestoelen.
Opdrachtgever
Het Nest Festival
Onze rol
Vormgeving van campagne-identiteit
Hoe we met behulp van A.I. een fantasiewereld ontwikkelden voor Het Nest Festival, vol onmogelijke planten en fictieve paddestoelen.
Het Nest Festival
Vormgeving van campagne-identiteit
De campagne voor 2023 is de derde campagne die we maakten voor Het Nest. Ieder jaar maken we op een nieuwe manier een ‘Nest-wereld’. Een fantasiewereld die uniek is, prikkelt en de toon zet voor het festival dat komen gaat. We zoeken steeds opnieuw naar een beeld dat symbool staat voor wat je kunt verwachten op het festival: een combinatie van het prachtige park waar het festival plaatsvind en het aspect van elektronische dansmuziek. Dit jaar werkten we daarom met A.I.-gegenereerde botanische illustraties om die wereld te maken. Dit is het resultaat:
Het festival is flink gegroeid de laatste jaren. In 2022 was het uitverkocht en telden ze maar liefst 15.000 bezoekers. Het is steeds belangrijker dat de identiteit over alle stappen gedurende de customer journey klopt. Vanaf de eerste aankondigingen tot de ticketshop en de beleving op het event, alles moet consistent en op niveau zijn.