Merkontwikkeling

Van Eigen Deeg, voor een blije wereld

Het moment waarop Van Eigen Deeg-oprichter Marijntje koos voor Hands was in het gesprek toen Hilmer zei: It got you this far, nu helpen wij je verder. Dat was precies het gevoel wat binnen Van Eigen Deeg leefde. Ze waren echt best ver, maar het was tijd voor een volgende stap, maar we wisten niet waar te beginnen. Hands werd aangehaakt om dat scherp te krijgen en Van Eigen Deeg 2.0 te helpen ontwikkelen.

Opdrachtgever

Van Eigen Deeg

Onze rol

Merkontwikkeling, Visuele Identiteit, Digital design

Card-overview(2)

Van Eigen Deeg 2.0

De eerste fase van de samenwerking ging over het doorontwikkelen van de identiteit. Na een serie brainstorms en merkidentiteit sessies kwamen we tot de belangrijkste ingrediënten van het merk. Het is een innovatief koekjesmerk met zowel heerlijke als eerlijke koekjes. Hun ‘circulariekoek’ is een goed voorbeeld: koekjes van meel dat gewonnen is uit reststromen van grote bakkerijen. Daarnaast bieden ze abonnementen en kun je de koekjes ook per post laten bezorgen bij een ander. Het concept werd ‘Altijd Van Eigen Deeg’. Dat concept is goed omdat de koekjes van Van Eigen Deeg altijd mogen (conscious indulgence), en altijd kunnen (voor ieder moment). In de praktijk vervangen we ‘Altijd’ in de campagnes voor ‘momenten’ en ‘gevoelens’; liefde van eigen deeg, bedankt van eigen deeg, ik mis je van eigen deeg, de mogelijkheden zijn eindeloos.

"Hands hielp ons om tot de kern van onze identiteit te komen om van daaruit door te bouwen naar de 2.0 versie. We zijn trots op wat er nu staat omdat het echt is wie we zijn." - Marijntje van Benthum, oprichter Van Eigen Deeg

In het merkidentiteit traject hebben we het merkarchetype Jester gekozen en vanuit daar ontwikkelden we de huisstijl door. Het logo bestond al, werkte goed, dus dat hebben we zo gehouden. De huisstijl hebben we uitgebreid met een stevige letter zodat de campagne teksten meer impact maken. Dit hebben we aangevuld met bonte prints en een funky kleurenpalet dat gezien wil worden en de juiste tone of voice kan uiten. Ook hebben we de website onder handen genomen. Er was behoefte naar een uitgebreidere expressie van het merk, een blog en een eigen webshop.

Iphone_01
Iphone_02
macbook mockup
macbook mockup_03

Teamsamenstelling

Concept
Hilmer Thijs
Website
Harm van der burgt
Design
Harm & Hilmer

Samen vormgeven aan een goed verhaal?